VÄLKOMMEN TILL FLYJARE!
NU HÄREN ÄR INGEN LÄNGARE EN GRÄNS!
Bestäm när du flyger, var och med vem. När du flyger på mindre flygplan kan du också använda mindre flygplatser eller vattenstrålar, så du har fler flygplatser än flygplan. En privatpilots flyglicens är det första steget i att komma igång, oavsett om du siktar på en ny äventyrlig hobby eller att vara flygpilot. Du kan börja studera som pilot när som helst. Teoriinlärning är mestadels online, så du kan göra det var du än är, var du än är.
Efter kursen kommer du att kunna hyra flygplan hos oss, dvs bekant utrustning som du redan har kunnat flyga på licenskursen. Vi har inte hundratals medlemmar som är upptagna med flyguthyrning, så du kan få ett flygplan från oss mer pålitligt och snabbt än till exempel flygklubbar utan att behöva köpa ditt eget flygplan. Flygande påskyndar din restid och öppnar upp nya platser som du kanske inte ens kommer med bil eller tar mycket längre tid med bil. Ingen trängsel och resa alltid i det företag du väljer när det passar dig. Vi kommer att lära dig att vara pilot från den första timmen med flygning, som kulminerar med ett flygprov med en examinator, och efter det kan du börja utöva dina licensrättigheter oberoende.
Dessutom ger vi dig en omfattande teoriutbildning utformad för professionella piloter, vilket innebär att hobbyisten kommer att få professionell rådgivning och vägledning från flygproffs. TTT-Aviation använder de vanligaste Cessna-flygplanen i världen för sin flygträning, som kan kallas vädermarsjalen, ett hållbart och funktionellt verktyg. Om en student vill genomföra en skillnadsutbildning i glascockpiten kan vi ordna det eller om de vill göra det på sitt eget plan. En flexibel, dynamisk och kundorienterad strategi är kärnan i all vår verksamhet.
Liksom körskola lärs teori först, så gör flygskola. Vi har gjort det enklare än någonsin. Distansinlärning låter dig studera var du än är, var du än är. Kostnaderna för att studera är lägre än närvaron undervisning, och det gör det möjligt att arbeta på samma gång, vilket också är mycket lämpligt för vuxna studenter. Vi tillhandahåller banbrytande material, både skriftligt och digitalt. Dessutom har vi aldrig dumma frågor, men vi rotar efter saker och svåra saker är vridna med järntråd. I undervisningen noterar vi att alla elever lär sig annorlunda så att vi kan stödja den undervisningsstil som bäst passar dig.
Vi erbjuder också personlig support oavsett om du ringer, e-post, ansikte mot ansikte eller videokonferenser.
Kvalitetsflygträning
-
Under utbildningen tar vi hänsyn till ditt schema och skapar en unik studieplan för varje student
-
Du kan börja kursen när som helst och när det passar dig bäst
- Undervisning tillgänglig dygnet runt varje dag på året
-
Du kan också studera medan du arbetar, så utbildningen är lämplig för vuxna studenter
- Delbetalning är möjlig för alla kurser
- Vi tillhandahåller professionella kriterier utbildning som också är mycket användbar för hobbyister
- Erfaren flyginstruktörer
- Om du har en tidigare flyghistorik kommer det att beaktas och krediteras mängden flyg- och teoriutbildning
-
Teorier kan göras på distans via internet / läroböcker på både finska och engelska
-
Vi erbjuder även klassrumsinstruktioner genom videokonferenser
-
Vi flyger världens säkraste och vanligaste Cessna-flygplan
Privat pilotkurs
9999€
inklusive moms 24.
Kurspriset inkluderar:
- Koder för en e-lärande miljö
- Flyginstruktion 45h
- Teoretisk instruktion 130h
- Flyguthyrning också för inspektionsflyg
- Stödjande undervisning med videokonferenser
- Kursavgiften behöver inte betalas i en del, utan kan betalas i utbetalningar när kursen fortskrider.
Du kan börja med teoripaketet först
Tvivlar du på att flyget är din grej? Du kan börja med en teorikurs och köpa flyg en i taget från vår onlinebutik.
-
PPL / LAPL-teorikurs 1000€
-
Flyg 250 euro om du betalar för flyg en efter en
Kom testflyg på en demonstrationsflyg eller din första skolflyg. För 99 dollar kan du testa hur flygning känns och inte behöver åta sig något, så att du kan lära känna flygning och fatta ett beslut senare. Flygningen ingår i licensutbildningen om du fortsätter utbildningen.
Förutsättningar kurs:
Att lära sig att flyga ett flygplan är inte svårt så länge du har motivation att lära dig saker. Du behöver inte vara en superman för att bli pilot – normal hälsa räcker. Glasögon hindrar dig inte från att få en licens och det finns inga längdgränser. Du kan också bli en hobbypilot även om du har problem med din vision. Ålder är inte heller ett hinder för licensen. Det som är viktigast är intresset och villigheten att lära sig flyga.
Vi har tränat som pilot från tjugoårsåldern till sjuttiotalet, så det är aldrig för sent att förverkliga dina egna drömmar. Enligt lag måste du vara mer än 16 år gammal innan din första soloflygning och 17 år före kursets slut och färdighetstestet. Vi kräver att alla minderåriga måste ha föräldraledighet.
Måttliga engelskspråkigheter krävs eftersom en del av materialet är på engelska och vi flyger en del engelska i radiotelefoni och vi har minst en utlandsflyg för att få internationell erfarenhet. För andra som talar finska som modersmål kräver vi också grundläggande radiokommunikation på finska av säkerhetsskäl.
Flight Training
Vi utbildar dig i världens mest populära och kostnadseffektiva Cessna-flygplan. Förutom tennmätare kan du också skaffa dig skillnadsträning på glashytter. Träning kan göras med ditt flygplan eller träning på en annan flygplats, med förbehåll för förhandsavtal.
Kursavgiften inkluderar:
- 45 timmars flygtid
- Flyginstruktion av en professionell flyginstruktör enligt ditt schema
- Flygbränslen, försäkringar och avgifter för navigering och landning
- Uthyrning av flyginspektionsutrustning
Följande avgifter ingår INTE i kursavgiften, en extra avgift på cirka 800-1000 EUR krävs inte:
- Flygmedicinsk undersökning och medicineringsavgift
- Examinatorersättning
- Licensskrivningskostnader
Distansinlärning för att bli pilot på ett kostnadseffektivt sätt, när som helst och var som helst
Teorikursen görs med hjälp av distansinlärningsmetod. Du kan studera när som helst, var som helst – när det passar dig bäst. Detta är mycket lämpligt om du är en vuxen student som studerar medan du arbetar. Men du kommer att få svar på dina frågor och support från professionella tränare via e-post, videokonferens eller telefon. Närvarokravet är lågt för distansutbildning och en skräddarsydd studieplan för varje student. Vi kan också ordna teoristudier på kvällarna och helgerna efter dina behov.
Du kan studera enligt ditt eget schema och bestämma din takt:
- Du kan också studera på affärsresa eller när du har tid
- Du kan upprepa saker så många gånger du vill
- Du är inte ensam med dina studier men flyginstruktören är online och besvarar och klargör svaren på dina frågor
Efter att du först har studerat hemma för att genomföra kursen, måste du delta i en serie kontaktlektioner där du kommer att upprepa färdighetstesterna och klara de slutliga flygproven och, efter framgångsrik avslutning, meddelas till CAA.
Vi är flexibla i våra scheman och ingen examen fastnar på vår sida.
Hälsokrav
För att undvika ilska och för att säkerställa att dina pengar inte slösas bort och att det inte finns några medicinska problem under din utbildning, har vi krävt att studenterna ska ha ett läkarintyg redan innan teorikursen och flygstart.
Du kommer att utfärdas ett medicinskt intyg av luftfartsmyndigheten efter att ha fått en läkarundersökning. För mer detaljerade medicinska krav, kontakta dina flygmedicinska eller flygmedicinska centra.
AeMC, AeroMedical Center i Finland:
Center for Aeronautical Medicine, SOTLK, AeMC
Tukholmankatu 8A (Meilahti)
PL 50, 00301 HELSINKI
Telefon: 0299 576 148
E-post: förnamn.förnamn (at) mil.fi
Finnair Health Services, AeMC
Karhumäenkuja 2
01530 Vanda
Telefon: 09 818 4831
E-post: aemc(at)finnair.com
Aava Aviapolis, AeMC
Karhumäenkuja 2 (
01530 Vanda
Telefon: 010 380 2350
E-post: etunimi.sukunimi(at)aava.fi
Medicinsk undersökning och tillhörande kostnader ingår inte i kursavgiften.
Lätt flygplan-licens LAPL (A)
LAPL (A) (Light Aircraft Pilot License, Airplanes) är en något begränsad form av PPL-kursen begränsad till maximalt 4 kg och upp till 2000 kg (för jämförelse väger vår fyrsitsiga Diamond DA40 1280 kg). LAPL kan enkelt konverteras till PPL senare.LAPL (A) är en ny lättare klass av licenser, som tillåter drift av praktiskt taget samma flygplan som PPL (A), det vill säga enkelmotoriga kolvmotorns flygplan på mindre än 2000 kg (MTOW). I praktiken betyder detta nästan alla allmänna flygplan som flyger i Finland. LAPL (A) -licensen kan också innehålla, till exempel: natt- eller färdighetsgradering.
LAPL (A) och PPL (A) utbildningskraven är desamma för den teoretiska kursen, men kravet på LAPL (A) flygutbildning är endast 67% av PPL (A). Naturligtvis har detta också ett avgörande inflytande på priset!
Till skillnad från PPL (A) är det också möjligt att få betydande erfarenhet från LAPL (A). Därför varierar priset på LAPL (A) -kursen från 7 650 EUR till så högt som 615 EUR (innehavare av LAPL (S) + TMG).
Privat pilotlicens PPL (A)
Förkortningen PPL (A) (Private Pilot License, Airplanes) kommer från det engelska namnet Joint European License for Aircraft. Licensen är internationellt giltig och accepterad utanför Europa eftersom den också uppfyller den internationella ICAO-standarden. Licensen utfärdas av Finlands trafiksäkerhetsbyrå Trafi.Privat pilotlicens PPL (A) (Privat pilotlicens (flygplan)) ger innehavaren rätt att agera som befälhavare vid privatflygning. Genom att klara PPL (A) -kursen kan du flyga enmotoriga kolvmotorer samt typgodkända och experimentella flygplan med landningsutrustning. Detta innebär därför nästan alla de vanligaste flygplan som används i allmän luftfart.
Efter avslutad grundkurs kan piloten utveckla sig själv med olika kvalifikationer. Exempelvis motiverar Night Flying (NF) att flyga på natten, SEP (Sea) (Single Engine Piston (Sea)) för havsnivå och Instrument Rating (Airplanes) för låg sikt.